Regulamin przewozu osób w firmie Bart Bus sp. z o.o. z siedzibą w Cisiu

Każda osoba rezerwując/zamawiając usługę transportową w firmie Bart Bus sp. z o.o., potwierdza, że zapoznała się i zrozumiała regulamin oraz go akceptuje.

Bart Bus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Cisiu 05-074,  ul. Wojdówka 1, NIP 822-238-42-29, KRS 0000872768, REGON 387680265 ,  zwaną dalej w umowie jako „ Przewoźnik „.

Osoba prywatna i/lub organizacja dokonująca rezerwacji/zamówienia wynajmu autokaru lub innego pojazdu zwana dalej jako „ Zamawiający”.

Kierowca: kierowca autokaru lub innego pojazdu, zatrudniony przez firmę Bart Bus sp. z o.o.

Niniejsze warunki mają zastosowanie bez względu na to, czy umowa ma formę pisemną,  czy ustną. Zamawiający reprezentuje wszystkich podróżujących pasażerów i jest odpowiedzialny za ich działania i decyzje podczas trwania przewozu, w tym za wszelkie dodatkowe poniesione koszty, niezależnie od tego, czy podróżuje razem z pasażerami, czy jest tylko stroną. Przewoźnik oraz Kierowca przyjmują instrukcje tylko od Zamawiającego.

Jeżeli Zamawiający nie podróżuje z grupą, zobowiązany jest powołać osobę odpowiedzialną za podróżnych.

 

Potwierdzenie rezerwacji zlecenia – dotyczy aut osobowych oraz busów

Potwierdzeniem rezerwacji zlecenia jest otrzymanie drogą mailową wiadomości „Oczekuje na realizację”  wraz z numerem rezerwacji.

W przypadku braku możliwości wykonania zlecenia Zamawiający otrzyma maila ze stosowną informacją.

 

Potwierdzenie rezerwacji zlecenia – dotyczy tylko autokarów

Potwierdzeniem rezerwacji zlecenia jest podpisana umowa w ciągu 5 dni roboczych liczonych od dnia przesłania umowy na skrzynkę mailową Zamawiającego.

Jeżeli umowa nie zostanie przesłana we wskazanym terminie, Przewoźnik nie gwarantuje możliwości wykonania zlecenia.

 

Transfery Lotniskowe

Podczas odbioru pasażerów z lotniska, pojazd będzie czekał bezpłatnie do godziny liczonej od momentu rzeczywistego czasu lądowania samolotu. Po tym czasie każda dodatkowa rozpoczęta godzina oczekiwania będzie płatna, 50 PLN netto plus 8% VAT.

W przypadku odwołania lotu lub zmiany godziny lądowania powyżej 2h w stosunku do planowanej godziny lądowania, przewoźnik zobowiązuje się do przewozu zgodnie z umową z zastrzeżeniem, że czas oczekiwania na pojazd, może się wydłużyć.

 

Płatności

Płatność należy w całości uiścić po wykonaniu ostatniego kursu, chyba że strony uzgodnią inaczej.

Dostępne formy płatności to płatność gotówką, kartą* lub blikiem*.

W przypadku chęci płatności kartą/blikiem, prosimy o zaznaczenie tego w formularzu rezerwacji.

 

Anulacje  przez  Przewoźnika

W przypadku okoliczności niezależnych od Przewoźnika, jak: niepokoje społeczne, strajki, zamknięcie dróg, ataki terrorystyczne, niesprzyjające warunki pogodowe i drogowe lub inne zdarzenia losowe, Przewoźnik może anulować Zlecenie bez dalszej odpowiedzialności. Zapłacona kwota zostanie zwrócona Wynajmującemu.

 

Anulacje  przez  Wynajmującego

Wszystkie anulacje zamówień wymagają formy pisemnej/mailowej wysłane na adres biuro@bartbus.pl

Warunki anulacji:

  • Anulacja do 30 dni przed datą wynajmu – brak opłat
  • Anulacja od 30 do 15 dni przed datą wynajmu – 25% opłaty za wynajem
    • Anulacja od 14 dni do 3 dni przed datą wynajmu – 50% opłaty za wynajem
    • Anulowanie w ciągu 48 godzin przed terminem wynajmu – 100% opłaty za wynajem

 

Ubezpieczenie

Wszyscy pasażerowie objęci są ubezpieczeniem przewoźnika od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW. Ubezpieczenie obejmuje wyłącznie zdarzenia, które mogą wystąpić, gdy pasażerowie pozostają w autokarze/pojeździe. Wszelkie inne zdarzenia powodujące szkody poza autokarem/pojazdem nie są objęte tym ubezpieczeniem.
Obowiązkiem Wynajmującego jest zapewnienie, aby wszyscy pasażerowie używali pasów bezpieczeństwa.
Przewoźnik nie ponosi żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia, obrażenia, straty pasażerów stojących lub poruszających się po pojeździe będącym w ruchu, lub pasażerów będących pod wpływem alkoholu i/lub narkotyków lub pasażerów, którzy nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa z wyłączeniem osób, które posiadają stosowne zaświadczenie lekarskie o przeciwwskazaniu do używania pasów bezpieczeństwa.

 

Dodatkowe opłaty

Standardowo każde zlecenie obsługiwane jest przez jednego kierowcę, chyba że uzgodniono inaczej. Ilość kierowców musi być dostosowana do czasu przejazdu i zgodna z Ustawą o czasie pracy kierowców.

Przewoźnik zezwala na przewóz zwierząt:
W przypadku przewozu w transporterze – brak dodatkowych opłat.
W przypadku przewozu bez transportera – 49zł brutto / zwierzę.

Koszty noclegów oraz wyżywienia kierowcy spoczywają na Wynajmującym. Kierowca musi mieć zapewniony osobny pokój o rozsądnym standardzie, posiłek powinien obejmować śniadanie oraz obiadokolację.

W przypadku braku możliwości spełnienia w/w wymagań przez Zamawiającego, Przewoźnik doliczy 500zł brutto za każdą dobę rezerwacji.

Jeżeli po zakończeniu wynajmu, autokar/pojazd w wyniku użytkowania wymaga dodatkowego sprzątania ponad to, co zwykle wykonywane, Wynajmujący zostanie obciążony dodatkowym kosztem w wysokości 500 zł.

Firma zastrzega sobie prawo do naliczenia opłat za szkody wyrządzone przez Wynajmującego i/lub pasażerów podczas przejazdu, na podstawie sporządzonego przez kierowcę wraz z Wynajmującym, protokołu i zdjęć szkody.

 

Awaria pojazdu

W przypadku awarii pojazdu Przewoźnik zobowiązuję się w jak najkrótszym terminie na jej usunięcie i kontynuacje podróży lub podstawienie pojazdu zastępczego o takim samym lub podobnym standardzie. Niewywiązanie się Przewoźnika z zarezerwowanych usług, ogranicza się do wysokości kwoty zapłaconej za wynajem.

 

Korzystanie z autokaru/pojazdu

Wynajmujący może korzystać z wynajmowanego autokaru/pojazdu na uzgodnionej w Zleceniu trasie oraz w ramach ustalonych godzin wynajmu. Każda zmiana trasy przejazdu lub dodatkowy czas użytkowania musi być uzgodniony z Przewoźnikiem i podlega dodatkowej opłacie.
W autokarze/pojeździe nie może być przewożonych więcej pasażerów niż jest miejsc siedzących.
Przewoźnik musi zostać powiadomiony o wszelkich rezerwacjach autokarów na mecze piłki nożnej, festiwale muzyczne lub demonstracje polityczne w momencie rezerwacji, ponieważ mogą istnieć określone wymogi prawne lub inne, które mogłyby wpłynąć na rezerwację.
Niepowiadomienie Przewoźnika o charakterze przejazdu będzie interpretowane jako naruszenie, Przewoźnik ma prawo według własnego uznania do wypowiedzenia rezerwacji bez odszkodowania lub zwrotu kosztów.

Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zlecenia podwykonawstwa innemu przewoźnikowi w celu wykonania umowy najmu, z zachowaniem ustalonego z Wynajmującym standardu pojazdu oraz wysokiej jakości usługi.

 

Czas pracy kierowcy

Czas pracy i odpoczynku kierowcy jest ściśle regulowany przez Ustawę o Czasie Pracy Kierowców i musi być bezwzględnie przestrzegany (WE 561/2006).
Wynajmujący, ani żaden z pasażerów nie może celowo opóźniać lub przerywać podróży w sposób, który może narazić kierowcę do naruszenia przepisów dotyczących godzin prowadzenia pojazdu, odpoczynku i czasu pracy. Jeśli wystąpią jakiekolwiek naruszenia, Wynajmujący będzie odpowiedzialny za wszelkie poniesione koszty oraz nałożone kary.

 

Czas przejazdu

Przewoźnik najpóźniej dzień przed wyjazdem, przedstawia zamawiającemu szacowany czas przejazdu oraz miejsca postoju, mając na uwadze czas pracy Kierowcy.

Czas przejazdu jest planowany na podstawie odległości przejazdu oraz innych czynników wpływających na czas podroży.

Przewoźnik nie gwarantuje dojazdu w miejsce docelowe o wskazanym czasie oraz nie ponosi odpowiedzialności za straty, opóźnienia lub niedogodności spowodowane faktycznym czasem podróży.

 

Zachowanie pasażerów

Kierowca odpowiada za bezpieczeństwo pasażerów oraz autokaru/pojazdu podczas przewozu. Palenie i/lub spożywanie alkoholu i/lub narkotyków jest zabronione na pokładzie autokaru/pojazdu.
Każdy pasażer, którego zachowanie narusza przepisy ustawowe, jest agresywny, przeszkadza kierowcy podczas jazdy, jest pod widocznym wpływem alkoholu lub narkotyków może zostać usunięty z pojazdu lub kierowca ma prawo uniemożliwić mu wejście na pokład.
W skrajnym przypadku, jeżeli zachowanie pasażera/ów zagraża bezpieczeństwu kierowcy, innych osób podróżujących lub pojazdowi, Przewoźnik ma prawo skrócić lub zakończyć podróż według własnego uznania, a roszczenia o odszkodowanie lub zwrot w całości lub w części nie będą rozpatrywane.
Wszelkie szkody wyrządzone przez pasażerów i koszty z tym związane spoczywają na Wynajmującym.

 

Bagaż

Autokar/pojazd dostarczony przez Przewoźnika zabiera ustaloną w zleceniu liczbę pasażerów wraz z bagażem. Każdy pasażer może zabrać ze sobą 1 sztukę bagażu podręcznego o wadze do 10 kg i 1 sztukę bagażu podstawowego o wadze nieprzekraczającej 20 kg.
Wynajmujący musi upewnić się, że podaje prawidłowe informacje w momencie dokonywania rezerwacji i poinformować Przewoźnika tak szybko, jak to możliwe, jeśli nastąpią jakiekolwiek zmiany lub planuje przewieźć dodatkowy bagaż. Przewóz dodatkowego lub niewymiarowego bagażu może podlegać dodatkowej opłacie.
Wszystkie przewożone bagaże muszą zmieścić się do luków bagażowych. Na pokładzie autokaru/pojazdu mogą wyłącznie znajdować się małe bagaże podręczne lub torebki. Przewoźnik zdecydowanie zaleca, aby na pokładzie autokaru/pojazdu nie pozostawiać żadnych cennych przedmiotów, nawet jeśli autokar/pojazd jest zamknięty. Przewoźnik nie ponosi żadnej odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie mienia pozostawionego na pokładzie autokaru/pojazdu.
Rzeczy pozostawione w autokarze/pojeździe będą przechowywane w biurze Przewoźnika przez maksymalny okres 30 dni, od wykonania przewozu, a następnie zostaną zutylizowane. Ewentualne koszty związane z odbiorem/odesłaniem pozostawionej własności ponosi Wynajmujący lub pasażer.

 

Reklamacje

W przypadku reklamacji, Wynajmujący powinien niezwłocznie poszukiwać rozwiązania u kierowcy lub poinformować o tym Przewoźnika, aby ten miał możliwość natychmiastowej interwencji. Jeżeli było to niemożliwe, skargi należy składać na piśmie/mailowo do Przewoźnika w terminie do 14 dni od zakończenia usługi.
Reklamacje będą rozpatrywane, w terminie 14 dni od otrzymania pisemnej reklamacji lub wysłanej mailowo na adres biuro@bartbus.pl